
Logotype
Man ska aldrig underskatta vikten av en bra logga då denna representerar helheten av företaget och ofta det första intrycket en kund får, som vi alla vet är oerhört viktigt.
Skillnad på en logo och en logotyp är att en logga är den grafiska symbolen som
står bredvid företagets namn, medan en logotyp är själva texten i ett typsnitt.
När man pratar om “logga” brukar man oftast mena både text och grafik.
En bra logotyp representerar ett budskap och berättar för alla som ser den “Det här är vad vårt företag handlar om”. Målet med din logga är att förmedla din prioritet – Till exempel, enkelhet, lugn eller professionalism. Vilken känsla vill du att dina kunder skall anknyta till din logga och i förlängningen din verksamhet?
När du hittat ditt varumärke så skall logotypen vara din högsta prioritet. Den kommer användas på din hemsida, reklam, visitkort och fakturor, för att nämna några ställen.
Ditt jobb är att slå fast vilken känsla som din målgrupp vill mötas av när de ser ditt företags logga.
Om du vill ha tips och inspiration så kan du ladda ner våran enkla guide till grafisk profil och logga genom att trycka på e-boken nedan till vänster.
Om du vill ha proffshjälp med att hitta rätt profil för ditt företag och vägledning hur du talar direkt till din målgrupp så kan du just nu boka ett kostnadsfritt strategimöte med en av våra handläggare helt utan någon kostnad, tryck på länken nedan till höger. (ordinarie pris 2000Kr)
Få hjälp från ett proffs
MrCompany finns här för att hjälpa dig, varje steg längs vägen från affärsidé till att marknadsföra ditt företag och hitta kunder
Få hjälp från ett proffs
Just nu erbjuder vi 30 minuters personlig handläggning (värde 2000Kr), så att du kan få så mycket ut av din start-up som någonsin är möjligt, helt utan några motkrav!